Το Χριστουγεννιάτικο διήμερο στο ΟΝΑΡ

Πόσες χριστουγεννιάτικες δραστηριότητες μπορούν να πραγματοποιηθούν σε έναν πολυχώρο, που μόλις άνοιξε; Λαμβάνοντας υπόψη την ίδια τη λέξη, θα έλεγε κάποιος, δύνανται να υπάρχουν πολλές δραστηριότητες που μπορούν να εμπλακούν παιδιά. Στην πραγματικότητα όμως στο “ΟΝΑΡ” αυτό που συνέβη αναδεικνύει παιδαγωγικές αρχές που αποσκοπούν σε άμεση βιωματικότητα. Έτσι, μέσα σε ένα εορταστικό πλαίσιο ο εκάστοτε παιδαγωγός/καλλιτέχνης πρότεινε μια δραστηριότητα που να συνοψίζει και να παρουσιάζει το πρόγραμμα που έχει αναλάβει. Συνεπώς, τα παιδιά έζησαν αλυσιδωτά δράσεις που απαιτούσαν την ενεργητική στάση τους, με σκοπό τόσο ψυχαγωγικό όσο και παιδευτικό.

Αρχικά, τα παιδιά κατασκεύασαν πρωτότυπες και προσωπικές χειροτεχνίες, όπως χριστουγεννιάτικα στολίδια, δίνοντας μορφή και ζωή στα υλικά. Έπειτα, στο εργαστήρι δημιουργικής γραφής, στις πιο ιδιαίτερες χριστουγεννιάτικες κάρτες έγραψαν ελπιδοφόρες ευχές για τα παιδιά του κόσμου, την οικογένεια και τον εαυτό τους με τις οποίες στόλισαν το “Δέντρο των ευχών”, γεμίζοντάς το αισιοδοξία. Το θέατρο δε θα μπορούσε να μην υπάρχει σε μια τέτοια γιορτή, έτσι, τα παιδιά έλαβαν μέρος στο διαδραστικό παραμύθι που ζωντάνεψε μπροστά τους την ιστορία του “Καρυοθραύστη” και με τη συμμετοχή τους το έκαναν ακόμη πιο μαγικό. Εκτός από τα παραπάνω, τα παιδιά συμμετείχαν και στο τραγουδιστικό μέρος, όπου μαζί με τη χορωδία, τραγούδησαν και γέμισαν τον χώρο με τις φωνές τους μέσα από γνωστά χριστουγεννιάτικα τραγούδια και μελωδίες. Πριν κλείσει η βραδιά τα παιδιά του χορευτικού προγράμματος παρουσίασαν μια χορογραφία, προβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο την αγάπη και την αφοσίωσή τους στον χορό.

Όλα αυτά ήταν μια μικρή γεύση των στόχων που τα παιδιά και οι παιδαγωγοί στο “ΟΝΑΡ” αρχίζουν να υλοποιούν και η ευτυχής συγκυρία της έναρξης των προγραμμάτων να συμβαδίζει με τις φωτεινές αυτές ημέρες που οδεύουν στην αλλαγή του χρόνου, μόνο ευοίωνη θα μπορούσε να θεωρηθεί. Άλλωστε, σε αυτό αποσκοπεί ο πολυχώρος “ΌΝΑΡ”, να μοιράζει χαμόγελα και να πραγματοποιήσει όνειρα ανθρώπων με ένα μοντέλο εναλλακτικής, συμμετοχικής και διαδραστικής μάθησης, το οποίο προβλήθηκε μέσα από τις χριστουγεννιάτικες δράσεις κάνοντας σαφές ότι με το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό και τη θέληση, όλα μπορούν να πραγματοποιηθούν.