Νέο τμήμα Pilates!

Θα θέλαμε να ενημερώσουμε όλους τα μέλη και τους φίλους μας ότι αυτές τις μέρες ξεκινάει και το νέο μας πρόγραμμα για Pilates. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε ενήλικες και θα πραγμοτοποιείται κάθε Δευτέρα και Παρασκευή στις 21:00′ με 22:00′ το βράδυ.

Για περισσότερες πληροφορίες και εγγραφές μπορείτε να απευθύνεστε στη γραμματεία του ΟΝΑΡ αλλά και στα τηλέφωνα 211 402 60 50 – 693 20 12 571 και 690 76 58 344. Σας περιμένουμε!

Pilates

H μέθοδος pilates αναπτύχθηκε πριν από 70 χρόνια, στην Αμερική, από τον Joseph H. Pilates, ο οποίος γνωρίζοντας σε βάθος την ανθρώπινη φυσιολογία, θέλησε να δημιουργήσει ένα ποιοτικό και ολοκληρωμένο τρόπο άσκησης. Για το σκοπό αυτό, συνδύασε βασικές αρχές της γιόγκα και άλλων παραδοσιακών μεθόδων άσκησης που προέρχονται από τις ανατολικές φιλοσοφίες, με τη δυναμική μεταγενέστερων δυτικών μεθόδων.
Ο Joseph Hubertus Pilates (1880-1967), Γερμανός ελληνικής καταγωγής, ασχολήθηκε συστηματικά με ανατολικές φιλοσοφίες, όπως γιόγκα, ζεν, τάι-τσι και πολεμικές τέχνες. Ενσωματώνοντας την ανατολική προσέγγιση στην άσκηση, ανέπτυξε τη δεκαετία του 1920 τη μέθοδό του, την οποία αρχικά ονόμασε “the art of control” – ‘’η τέχνη του ελέγχου’’. Της έδωσε αυτό το όνομα επειδή στόχο είχε «να επιτύχει τον έλεγχο του πνεύματος πάνω στο σώμα». Ο Pilates, ενστερνιζόμενος το δόγμα των ανατολικών θρησκειών, «πίστευε ότι η σωματική και πνευματική υγεία βρίσκονται σε πλήρη αλληλεξάρτηση» και ως στόχο είχε «να ελέγχει το ίδιο του το σώμα, ώστε να βρει το δρόμο σε μια ευτυχισμένη ζωή». Διότι, σύμφωνα πάντα με τη μεταφυσική υπόθεση, «κατακτώντας τον έλεγχο του σώματος, μέσα από το κέντρο, μπορούμε να ελέγξουμε οτιδήποτε άλλο στη ζωή μας». Έτσι, το σύστημα στοχεύει να πετύχει «μια δημιουργική «συγχώνευση» μυαλού και σώματος», τον «πλήρη έλεγχο του νου» και τη σωστή «ευθυγράμμιση» του σώματος. H μέθοδός του, υιοθετήθηκε αρχικά από διάσημους χορευτές και άλλους επαγγελματίες της κίνησης, και αρκετά χρόνια αργότερα, αναγνωρίστηκε σαν μια πραγματική επανάσταση, και εξαπλώθηκε σε όλο το δυτικό κόσμο, για να καταλήξει στη σημερινή ευρύτατη αποδοχή και αναγνώριση. H βασική αρχή, και θεωρητικό υπόβαθρο της μεθόδου είναι ο έλεγχος και η σταθερότητα του κέντρου του σώματος – η κοιλιά. Όπως κάθε υλικό αντικείμενο, έτσι και το ανθρώπινο σώμα, έχει ένα κέντρο βάρους, από το οποίο εξαρτάται η ισορροπία του. Όλες οι κινήσεις που κάνουμε στη ζωή μας και η ενέργεια μας, έχουν σαν αφετηρία, τη δύναμη που προέρχεται από το κέντρο μας. Κατακτώντας τον έλεγχο του σώματος, μέσα από το κέντρο, μπορούμε να ελέγξουμε οτιδήποτε άλλο στη ζωή μας. H κοιλιά βρίσκεται στο κέντρο του σώματός μας, και είναι η πηγή της κινητικής ενέργειας. Στην Ανατολική θεώρηση του σώματος, αντιστοιχεί στο ηλιακό πλέγμα. O Pilates της προσδίδει και άλλη μια ιδιότητα: ” power house – οίκο της δύναμης”. H κοιλιά κρατά μέσα της, μια βαθιά δύναμη, που βρίσκεται σε κατάσταση “νάρκης”, στην πλειοψηφία των ανθρώπινων σωμάτων. O έλεγχός της ξεκινά βαθιά, από τους εσωτερικούς μύες, που εφάπτονται της σπονδυλικής στήλης. Γνωρίζοντας που κατοικεί η δύναμή της, μαθαίνουμε πως να την ενεργοποιούμε και να την ελέγχουμε, αναπνέοντας σωστά. Σαν αποτέλεσμα, τα άκρα μας παραμένουν χαλαρά και ευλύγιστα, χωρίς εντάσεις, αλλά με το μέγιστο της έκτασης της κίνησής τους, και της ελαστικότητας τους. Τα σφιγμένα άκρα δε μπορούν να έχουν, όση έκταση έχουν τα άκρα που είναι “κεντρικά ελεγχόμενα”. Οικοδομώντας τη δύναμη που προέρχεται από το κέντρο, οι μύες – κλειδί για τη στάση του σώματος ενεργοποιούνται, η σπονδυλική στήλη και ο κορμός σταθεροποιούνται, με αποτέλεσμα το σώμα να επαναπροσδιορίζει μόνο του, τη σωστή στάση και κίνηση. Οι μύες εξισορροπούνται και όλο το ανθρώπινο σύστημα κινείται πιο αποτελεσματικά. H μέθοδος Pilates αποτελείται από 500 περίπου ασκήσεις ακρίβειας, στις οποίες συμμετέχει όχι μόνο το σώμα, αλλά και η αντίληψή μας, και οι οποίες εκτελούνται μόνο από ειδικά εκπαιδευμένους στη μέθοδο, γυμναστές. Οι ασκήσεις – με κύριο άξονα, πάντοτε, το κέντρο του σώματος (κοιλιακοί μύες) – βασίζονται στις αξίες: Χαλάρωση, Συγκέντρωση, Αναπνοή, Ευθυγράμμιση, Συνειδητοποίηση του κέντρου, Έλεγχος, Ακρίβεια, Συνεχής (κυκλική) ροή των κινήσεων, Αντοχή.
O συνδυασμός αυτών των βασικών αξιών συνυπάρχει και ρέει μέσα σε κάθε κίνηση, τη στιγμή που πραγματοποιείται η κάθε άσκηση. O σχεδιασμός των ασκήσεων βασίστηκε σε πολλές εναλλαγές, με λίγες επαναλήψεις, έτσι ώστε να τονώνονται οι μύες, χωρίς να διογκώνονται, να αναπτύσσεται η ελαστικότητα και η δύναμη, ενώ ταυτόχρονα, το σώμα αποκτά μια πρωτόγνωρη ισορροπία και αρμονία. H σωστή αναπνοή είναι αναπόσπαστο κομμάτι στην εκτέλεση όλων των ασκήσεων, η ακρίβεια, η συγκέντρωση και η προσωπική ενασχόληση του γυμναστή με τον ενασκούμενο, καταλήγουν στην πλήρη ευθυγράμμιση του σώματος, λόγω της μεγάλης ακρίβειας, που υπάρχει στην άσκηση. Το σώμα γυμνάζεται ενιαία και το αίσθημα της ευεξίας και της ζωτικότητας απορρέει από κάθε κίνηση. H εσωτερική μας δύναμη αφυπνίζεται με απώτερο σκοπό, να επιτευχθεί ο πλήρης έλεγχος και συγχρονισμός του σώματος, χωρίς πίεση και κόπωση. Οι ασκήσεις εκγύμνασης Pilates οδηγούν «στην καλή σωματική και πνευματική κατάσταση, στη μυϊκή ενδυνάμωση και ελαστικότητα, στη θεραπεία διαφόρων προβλημάτων, στην απόκτηση ελέγχου του σώματος, της αναπνοής και του πνεύματος, σε ψυχοσωματική αρμονία, ισορροπία και αυτογνωσία, στην ενεργοποίηση σώματος και πνεύματος, στην αναζωογόνηση του νου και την ανύψωση του πνεύματος».